Service

Wat hebben wij te bieden met ons gastouderbureau

Pedagogisch

  • Wij hebben een pedagogisch beleidsplan
  • Ondersteuning voor vraag- en gastouders bij pedagogische vragen

Persoonlijk

  • Wij bemiddelen bij conflicten tussen vraag- en gastouders
  • Wij brengen twee keer per jaar een huisbezoek bij de gastouder
  • Wij hebben minimaal één keer per jaar contact met de vraagouder
  • Wij beschikken over een groot bestand aan gastouders

Veiligheid

  • Voorafgaand aan de bemiddeling vragen wij een VOG van de gastouder en haar volwassen huisgenoten
  • Elk jaar vind er een risico-inventarisatie plaats van de opvangplek
  • Jaarlijks ook dezelfde inventarisatie met het oog op gezondheid
  • Wij geven informatie en advies over veiligheid en gezondheid
  • Wij bieden gratis kinder-EHBO-cursussen aan

Administratief

  • Het urenregistratieformulier voor gastouders kunt u vinden op onze website
  • Wij handelen facturen en declaraties elke maand af op basis van de ingeleverde uren
  • Wij zorgen er voor, dat de gastouder binnen vijf werkdagen betaald wordt
  • Wij verzorgen de jaaropgave voor zowel de vraag- als gastouder
  • Wij houden u op de hoogte van belastingzaken
  • Wij melden de gastouder aan bij het Landelijk Register Kinderopvang

En verder

  • Wij vinden persoonlijk contact erg belangrijk
  • Wij houden u van alle ontwikkelingen in de gastouderopvang op de hoogte via nieuwsbrieven en via onze website voor de laatste informatie
  • Wij zijn goed bereikbaar via de telefoon en mail
  • Wij hebben een intern – en extern klachtenreglement
  • Wij zijn aangesloten bij de Geschillencommissie